kontakt - mapa

Ubytování

Národní park  České Švýcarsko

* Penzion Na Bělidle

Celková kapacita 33 lůžek ve 12 pokojích, 7 pokojů dvoulůžkových, 2 třílůžkové, 2 čtyřlůžkové a 1 pětilůžkový (2 místnosti).

Součástí je společenská místnost s kapacitou cca 45 míst . Kuchyňka, vybavená lednicemi, mikrovlnnou troubou, sklokeramickou deskou, elektrickou troubou,  kávovarem, rychlovarnou konvicí, topinkovačem, nádobím a veškerými základními kuchyňskými potřebami.

* Kyjovská stodola u Bělidla

Je jedinečným ubytováním v Českém Švýcarsku. Z 18. století si zachovala původní dobovou atmosféru a díky rekonstrukci dosáhla čistého, útulného vzhledu.  Kapacita 7 lůžek + 2 přistýlky (rozkládací pohovka), cca 140 obytné plochy.

* Domek u Bělidla

Zrekonstruovaný domek, 6 lůžek s možností dalších 2 přistýlek (rozkládací pohovka).

----------------------------------

Snídaně se vydávají ve společenské místnosti v penzionu Na Bělidle.

Všechny budovy jsou nekuřácké.
Ubytovat se lze i se svými zvířecími kamarády
(psi, kočky, králíčci, papoušci a další).

Na pozemku areálu "Na Bělidle" je možné využít dětské hřiště s velkým dřevěným hradem, ohniště na táborový oheň a velkým grilem.

Parkovat lze přímo v areálu. K dispozici je i úschovna kol. Připojení k internetu zdarma (pouze v penzionu na Bělidle a v Kyjovské stodole).

Z Kyjova k hranicím s Německem

Kyjov - skalní stezka - Klenotnice - Stará Doubická cesta - Radevač - Zadní Doubice - památník pochodu smrti - hraniční přechod - Brtnický most - Turistický most –Kyjovské údolí - Kyjov
Délka trasy: 15 km

Popis trasy

Z Kyjova od bývalé ubytovny KČT (budova venkovské školy s věžičkou) se vydáme po žluté značce skalní stezkou přes Kinského vyhlídku, Nebeskou bránou na Terasu a po ní přes Pekelnou bránu. Nad ní se tyčí skalní útvary Kočka a Pes. Pokračujeme dolů Pekelnou dolinou přes Sýrový potok vzhůru ke Skalním bratrům. Od nich Medvědí stezkou přes Lví doupě do Kateřinské rokle. Zde vystoupáme po Úzkých schodech přes Vikingskou loď dolů na Terasu a do Čerstvé doliny. Odbočíme doleva vzhůru kolem Klenotnice na Starou Doubickou cestu. Po ní a dále po Dlouhé cestě sejdeme u Piketu přes Radevač do Temného dolu. Tímto dolem dojdeme ke křížku, kde je památník obětí Pochodu smrti z roku 1945. Odtud po červené značce projdeme kolem studánky k hraničnímu přechodu pro pěší v Zadní Doubici. Pokračujeme doprava po červené značce k Brtnickému mostu, kde ústí Brtnický a Bílý potok do Křinice. Proti proudu Křinice projdeme kolem pamětní desky Pana Hilleho, prvního předsedy Spolku pro nejsevernější Čechy. Kolem Prostředního mostu dojdeme k mostu Turistickému. Zde ústí do Křinice Vlčí potok. Odtud vede cesta i do Brtníků. My však po červené značce dojdeme pod Kyjovský hrádek. Zde můžeme spatřit Kamenný most a Jeskyni víl (ledová jeskyně). Po této zastávce pokračujeme přes soutok Sýrového potoka s Křinicí a Dixova mlýna, opředenými pověstmi, se vrátíme do Kyjova. Pokud odbočíme dále doprava, dostaneme se kolem chaty KČT ke Kyjovské přehradě.